Alla varor som beställts i STIHLs onlinebutik kan returneras inom 30 dagar efter mottagandet. För att göra detta, vänligen skapa returen online i ditt kundkonto under menyalternativet ”Mina beställningar” eller alternativt med hjälp av returformuläret. Bifoga sedan retursedeln med originalpaketet och fäst returetiketten på paketet. Du kan lämna över paketet till respektive fraktpartner.
Om du inte är nöjd med en vara som du har beställt kan du returnera den till oss inom din 30-dagars returrätt.
STIHL kommer att bära kostnaderna för returförsändelsen åt dig om du skapar returen online på ditt STIHL-konto eller via returformuläret och använder den returetikett som finns där för returförsändelsen.
Du kan själv skapa och skriva ut en returetikett och en retursedel i ditt STIHL-konto under menyalternativet ”Mina beställningar” eller via returformuläret.
Om du behöver en annan returetikett för samma order, vänligen kontakta STIHLs kundtjänst.
Tyvärr är det inte möjligt att byta varor direkt. Vänligen returnera den oönskade varan och gör en ny beställning.
Om du vill lämna tillbaka en tankad motoriserad apparat måste du tömma apparaten och kontrollera att den inte längre går att använda. Apparaten ska vara förpackad i originalkartongen. Om ovanstående krav uppfylls krävs ingen etikett för farligt gods.
Vid återlämnande av laddningsbara batterier och batteridrivna apparater måste särskilda krav uppfyllas. Du hittar de relevanta kraven här Returnering av uppladdningsbara batterier.
Du kommer att få din återbetalning på samma sätt som betalningen. Om du till exempel betalade med kreditkort kommer motsvarande belopp att krediteras tillbaka till ditt kreditkortskonto.
Så snart vi har tagit emot din retur får du ett e-postmeddelande som bekräftar mottagandet av varorna. När varorna har kontrollerats kommer du att få ett separat e-postmeddelande med mer detaljerad information om din återbetalning. Om du har ytterligare frågor om din återbetalning, vänligen kontakta STIHLs kundtjänst.
Det är för närvarande inte möjligt att returnera en vara som beställts online till en fackhandlare. Vänligen fyll i returformuläret och skicka tillbaka varan med POSTNORD.
Det kan hända att du får flera paket med en beställning. Vänligen returnera de olika paketen separat.
Behåll kartongen som beställningen skickades i och använd den för att returnera varorna. Om du redan har kastat kartongen, vänligen kontakta STIHLs kundtjänst.
Observera att rabattkupongerna tillämpas proportionerligt på varorna vid beställning av flera varor. Vid en eventuell retur återbetalas det rabatterade priset. Kampanjkuponger återbetalas inte om beställningen returneras helt eller delvis.
Om du inte har löst in en kupong eller fortfarande har frågor om din återbetalning, vänligen kontakta vår kundtjänst för att lösa din fråga.
Återbetalning av moms stöds inte av våra nuvarande system. Vi ber därför om er förståelse för att vi inte kan återbetala moms.
Om du har ytterligare frågor eller om du har rätt till ett särskilt arrangemang i detta ämne, vänligen kontakta vår kundtjänst direkt.